vrijdag 1 augustus 2014

Captured memories in my home

Binti Home Blog - my home
[Englisch Below] 
De kracht van foto's is dat het een herinnering kan vastleggen. Bij het zien van een foto kan je gedachte weer even terug gaan naar dat moment dat je graag wilde onthouden.  Ik hou van fotograferen, zowel voor mijn werk maar zeker ook in mijn vrije tijd. Tijdens de reizen die ik heb gemaakt leg ik graag vast wat ik zie en mooi vind. Zo maakte ik deze foto tijdens een Nijlcruise die ik afgelopen december maakte samen met mijn vriendin Sarah. We hadden allebei het zuiden van Egypte nog niet gezien en tijdens ons verblijf in Cairo leek het ons leuk om deze reis te maken. We hebben een Nijlcruise van 5 dagen gedaan (oke beetje toeristisch, maar dan zie je wel wat je 'moet' zien)van Luxor naar Aswan en een aantal tussenliggende steden. Ik hou zo van de Nijl, zowel in Cairo maar zeker ook in het zuiden van Egypte. Het is zo groen en je krijgt even een kijkje in het leven van de boeren met hun akkers en koeien terwijl je langs vaart met de boot. Ik kreeg een brede glimlach op mijn gezicht toen ik dit turquoise huisje in het water zag drijven. Op het huisje staat 'Floating pump station'. Zoiets had ik nooit gezien en vond het zo mooi zo midden in het groen. 

Deze foto heb ik dan ook ingelijst op mijn tvmeubel staan. Elke keer als ik naar de foto kijk denk ik weer terug aan deze mooie reis. Hieronder daarom willekeurig een paar foto's waar ik aan denk bij het zien van deze foto in mijn eigen interieur.


[ wat je ziet op de foto : Tv meubel is van Ikea, lijst van Present Time, stolp is van House Doctor, windlicht/vaas is van Fest Amsterdam, bord via Ibiza Outdoor, stuk kelim van From Turkey with Love ]

A photo is perfect to capture a memory. A photo takes you back to that time you want to remember. I love to photograph, both for my work but also in my spare time. During the trips I've made I really like to capture what I think it's beautiful or what I want to remember. This photo I made last december during a nilecruise Ive made together with my friend Sarah. The Nilecruise started in Luxor and floats all the way to Aswan. I love the nile because of the green life you see here. Here you can find some photo's from my trip where I think about when I see this photo on my cabinet.

[What you see in the picture: TV furniture is from Ikea, frame from Present Time, stolp from House Doctor, light / vase from Fest Amsterdam, board via Ibiza Outdoor, kilim via From Turkey with Love]


-----------
Floating pump station Nile Egypt - Binti Home


Al dat prachtige groen langs de oevers van de Nijl...
Nile Luxor green - Binti Home

Nile Luxor green - Binti Home
Nile Aswan green - Binti Home Tijdens een stop een kijkje genomen bij de bevolking van Luxor. Hier leer ik van een oude man hoe de potjes en accessoires gemaakt worden uit Alabaster steen... ( om vervolgens te veel te betalen voor een vaas ondanks mijn Egyptische roots. Ach laten we het er maar op houden dat het goed is om de lokale bevolking te steunen ;) )

alabaster Luxor Egypt - Binti Home
Egyptian man making alabaster vase - binti home

De prachtige tempels in Luxor en Aswan waar je echt even terug gaat in de tijd...adembenemend mooi.
tempels Luxor en Aswan - Binti Home

Binti Home in Luxor
Mijn vriendin Sarah haalde me over om een ballonvaart te maken in Luxor. Prachtig om het Egyptische landschap te zien met de Nijl, de akkers en de huizen tijdens zonsopgang. Toen eenmaal het besef kwam dat we zo hoog waren en alleen in een mandje stonden onder een gigantische ballon kreeg ik het wel even benauwd. Was dan ook blij toen we weer veilig beneden waren, maar wel een prachtige ( eenmalige ) ervaring!
Ballonvaart Luxor Egypte - Binti Home
-----------

My home - Binti Home Blog

 Photography & Styling : Souraya Hassan, Binti Home


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya