dinsdag 5 maart 2013

Interieurtrends 2013 en woninginrichting inspiratie | Kies voor koper en zwart in je interieur

(v.l.n.r.) 1, 2, 3, 4, 5, 6,

In de maand februari ben ik begonnen met de trendpost, dit is een blogpost waarbij ik de interieurtrends voor 2013 op mijn eigen wijze laat zien door middel van moodboards, producten en inspiratie. In februari liet ik de trend Green and Bamboo al zien, een frisse sfeer met groen en houtaccenten, sluit heel goed aan bij het aankomende voorjaarsweer. 


In deze, iets wat donkere, interieurtrend Black 'nd Copper wil ik laten zien hoe mooi koper staat in combinatie met zwart en grafische accenten. Met een matzwarte kalkverf op de muur in combinatie met een bank in antraciet of gitzwart geef je de ruimte krachtig statement. Combineer dit met zachte materialen, warme kleuren zoals bruin, crème en koper en de ruimte straalt een warme sfeer uit. Veel mensen zijn een beetje huiverig om de wanden te donker te verven omdat de ruimte dan klein kan ogen. Kijk daarom wel goed welke wand je in de ruimte een donkere tint geeft, lichtinval speelt hierbij een belangrijke rol.




Voor deze heerlijke loungebank heb ik gekozen voor een combinatie van verschillende kussens, denk aan een strak kussen met een koperkleur van Louise Roe, een grafische print van BELlab via House of C in combinatie met het warm mohair kussen van Mae Engelgeer. Voeg hier wat basiskussens aan toe van bijvoorbeeld H&M Home en een stoere canvas in het zwart van HK Living en het plaatje is compleet. Juist de verschillende tinten zwart en antraciet bij elkaar geven een sfeervol en warme toevoeging aan het interieur.
Beeld links via House Doctor
 
In de eetkamer in ons toekomstige huis komt zeker een stoere eiken houten eettafel te staan. De doble van Montis vind ik werkelijk prachtig, het liefst in geborsteld eiken voor een wat stoerder en geleefd effect. De Lloop lampen van Ontwerpduo kunnen in alle RAL en Farrow & Ball kleuren gespoten worden, de buitenkant in mat zwart en de binnenkant koper is toch wel één van mijn favorieten. De twee kleuren versterken elkaar heel goed, daarnaast geeft koper prachtig warm licht, wat zeker bij de eettafel een must is. 


De nieuwe Visu stoeltjes van Muuto zijn erg schattig, verkrijgbaar in verschillende kleuren. Ik heb er van de week al opgezeten, ( even uitproberen voor een klant), en ik moet zeggen, ze zitten erg lekker! Ik houd erg van gestoffeerde stoelen.. zoals ik al eerder mijn liefde voor de About a chair van Hay uitte. Maar deze stoel heeft een goede zitting waardoor je toch comfortabel kan tafelen. Combineer de stoere warme tafel met wat grafische strakke accessoires zoals de grappige Lup van Hay in koper of de schaaltjes in diverse kopertinten ontworpen door Francesco Rota.


Wat is jouw favoriete koper-zwart combinatie?


Moods: Binti Home

7 opmerkingen:

  1. Beautiful post and love the colours!
    hx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat gaaf! Ik vind alles even Moooi! Koper is echt een must have in house!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! En wat een leuke stoeltjes van Muuto.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk zijn ze he? Ze zitten ook erg lekker moet ik eerlijk zeggen en zijn verkrijgbaar in allerlei leuke kleurtjes!

      Verwijderen
  4. Mooie bank! Zoiets heb ik buiten onder de afdak staan! Super zitten die.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya