woensdag 4 juni 2014

Design District Zaandam 2014

Utzon lampen van AndTradition
Het is alweer bijna twee weken geleden dat ik de beurs Design District op het Taets terrein in Zaandam bezocht. Een mooie ( maar erg warme ) zaal met prachtig design van gerenomeerde merken en nieuwe ontwerpers. Omdat ik op het moment de inrichting bezig ben van een kantoor in Amsterdam was ik vooral gericht aan het kijken naar verlichting en tafels van bepaalde merken. Ondertussen legde ik uiteraard wat producten vast waar ik net even wat langer naar bleef kijken. Morgen deel ik dan ook graag mijn favoriete product die ik tegen kwam op de beurs. 

De prachtige Utzon lampen van AndTradition hingen in de stand van Gelderland ( Gelderland Groep). Hier presenteerden zij de nieuwe stoffen van Gabriel toegepast op de verschillende meubels uit hun collectie. Ook lieten zij de prachtige eikenhouten tafel zien met robuust afgerond blad met bijhorende stoelen. Beiden ontworpen door Iraanse ontwerper Khodi Feiz. Hij ontwierp eerder ook al voor Artifort.





Hieronder zie je één van de nieuwste lampen van Flos, de IC T1 High uit de IC 200 serie. De lamp is ontwerpen door Michael Anastassiades met de focus op balans. De serie bestaat uit tafellampen, wandverlichting, plafondlampen en hanglampen welke een prachtige basis vorm hebben gebalanceerd op de rand van de stalen frame. Het frame van de lampen zijn gemaakt van geborsteld messing met hierop geblazen glas dat mooi diffuus licht geeft. 



De stand van het Belgische merk Wever & Ducré vond ik erg sprekend door het gebruik van de stoere kisten waar de juist weer verfijnde lampen in werden gepresenteerd. Een grote stand waarbij in de hoogte is gewerkt en hierdoor een deel van de grote collectie uitgelicht werd. In de collectie vind je zowel basisverlichting maar ook verlichting wat echt een eyecatcher is in de ruimte door de vorm of het materiaal zoals bijvoorbeeld de nieuwe lamp Wiro.



Deze lampen genaamd Viktor van Delta Light trokken meteen mijn aandacht, alsof ze zo uit de muur komen. Dit zijn echter opbouwspots en gemakkelijk op elke gewenste plek in huis te monteren. Mooie indirecte verlichting en leuk in een groep bij elkaar.
Deze Earl fauteuils van Jess Design vind ik werkelijk prachtig. Deze fauteuils zijn een onderdeel uit de Old Glory collectie waar het uitgenagspunt ligt bij het gebruik van pure materialen : ruw, ongepolijst en de ware karakteristieken van een materiaal benadrukken. De puurheid van het materiaa zorgt voor een hoge kwaliteit en duurzaamheid.  Een mooie samenwerking van het ontwerpbureau met de staalfabrikant en de leerlooierij.
Toen ik het ontwerp de Eenboekskast zag kreeg ik meteen een glimlach op mijn gezicht. Wat een ontzettend leuk idee! Je favoriete boek(en) geef je een bijzonder plekje door hier een kast voor te laten maken. Op de website kan je zelf de gewenste maten doorgeven en het kastje wordt op maat gemaakt in eiken, esdoorn, kersen of noten. Ontzettend leuk om verschillende kastjes in je werkkamer of woonkamer te hangen, dit kan strak naast elkaar maar ook verspringen voor een speels effect. 

 Fotografie : Souraya Hassan, Binti Home

6 opmerkingen:

  1. W A U W wat Gaaaf!!!
    Super mooi, jammer dat ik dit gemist heb... Maar je kunt helaas niet overal tegelijk zijn...
    Dank je voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anneke! Het was een goede beurs, inderdaad kan je niet overal tegelijk zijn. Maar jij bezoekt ook zeker mooie beurzen/evenementen! :)

      Verwijderen
  2. Wow, echt hele mooie meubelstukken zeg! Leuk om zo inspiratie op te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind deze lampen toch wel een van de mooiste die ik tot nu toe ben tegengekomen. Zijn dit led lampen?

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya