maandag 19 maart 2012

Flexa Lezing tijdens de Elle Wonen lezersdag 2012 in de Toonkamer


Op zondag 18 maart ben ik naar de Elle Wonen lezersdag geweest in de Toonkamer Utrecht. Ik was vooral benieuwd naar de kleurenlezing die werd gegeven door Flexa. Zoals op deze inspiratieblog waarschijnlijk al te zien is ben ik gek op kleur. Bij elk styling project of inrichting van een woning staat kleur centraal.


Tijdens de lezing die werd gegeven door Heleen van Gent werd toegelicht hoe de kleurenexperts bij Flexa via brainstorms, schetsen en inspiratie tot een kleurentrendboek Colour Futures 2012 zijn gekomen. Erg inspirerend maar ook weer erg herkenbaar om te zien hoe deze kleurenexperts tot hun trends zijn gekomen. Door goed om je heen te kijken kan je je laten inspireren door alles om je heen : musea, je eigen huis, social media, kleuren in de natuur of vormen die je op straat tegen komt. Deze trends heb ik al eerder gepresenteerd op deze blog door er een eigen draai aan te geven maar wel dezelfde kleuren te gebruiken. Klik op een kleurkaart om naar de blog te gaan.



Op de website van Colour Futures (via Akzonobel) kan je alle trends uitgebreid bekijken. Mijn favoriete kleurentrend is de Delicate Mix. Geïnspireerd door materialen als gepolijst hout, beton, koper en gietijzer. Een kleurenlijn met veel elegantie en eenvoudig materiaal : Simplicity Luxe.






Beeld via Flexa en Colour Futures

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya