donderdag 30 oktober 2014

Een decoratieladder en plantenhangers

NL : Ik hou zo van planten! In mijn hele huis en studio heb ik dan ook planten staan. Met name vetplanten en cactussen want ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet hele groene vingers heb. Dus planten die makkelijk te onderhouden zijn hebben wel mijn voorkeur. Veel planten heb ik in terracotta potten geplaatst. Ik vind ze zo toch erg mooi uitkomen, de combinatie van het groen en terracotta geeft die mediterraanse/oosterse uitstraling waar ik zo van hou.

Maar uiteraard is het ook leuk om planten op verschillende manieren terug te laten komen in je interieur. Daarom heb ik aan deze houten decoratieladder twee plantenhangers opgehangen. De linker is een macramé planthanger van het merk Zenza met een koperen schaal. Eigenlijk is het natuurlijk mooier als de pot van de plant niet te zien is, maar de plant is nu al zo lekker aan het groeien dat ik hem maar laat zitten! Daarnaast een hanger van gevlochten riet en een terracotta pot die ik hem meegenomen uit een huis in Nubian Village in Aswan waar ik vorig jaar was. Het hele huis hing vol met deze plantenhangers. Ik ben er nog steeds niet helemaal eruit of ik nou gewoon een product uit een persoonlijk huis heb meegenomen of dat het toch een soort winkel was. Maar ik heb de vrouw uiteraard betaald en vriendelijk bedankt. Zou leuk zijn als zij zou zien waar die plantenhanger uiteindelijk terecht komt...

En goed nieuws! De decoratieladders van blank hout zijn weer verkrijgbaar en staan nú in Binti Home Shop! Naast het ophangen van plantenhangers kan je de ladder natuurlijk nog voor veel meer leuke dingen gebruiken. Binnenkort een leuke d.i.y!

Fijne avond!




ENGLISH :
I love plants. In my whole house and studio you can find green. In particular succulents and cacti because Im not that good with plants ;). So plants that are easy to maintain have my preference. Many plants I have placed in terracotta pots. I think the combination of the green and terracotta gives the Mediterranean/Oriental look that I love so much. 

Ofcourse it's also nice to play with green in your home. So here I take a decoration ladder ( available in my shop ) and put some planthangers on it. The left is a macramé planthanger from Zenza and a hanger made of woven reed which I took from Aswan ( Egypt ). 

Soon Ill make a nice D.I.Y with this decorationladder, you can order this ladder here

Have a good evening!



Styling en fotografie : Souraya Hassan, Binti Home

2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf, ik ga dit zeker onthouden als DIY!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat gaaf dit! Past helemaal in mijn Scandinavische woonstijl. Waar kan je die gevlochten plantenhanger krijgen, ik vind hem helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for reading my blog, I would like to read your comment. With Love, Souraya